Når du handler på Dealproffsen har du 30 dagers åpent kjøp.
Her finner du enkle instruksjoner for hvordan du returnerer eller reklamerer på et produkt.
Retur & Reklamasjon
Slik returnerer eller reklamerer du et produkt
1-.Skriv til oss dersom du ønsker å kjøpe returseddel gjennom oss eller sende returen som firmapakke til vår adresse:
Dealproffsen AB, Boks 5001, 250 05 Helsingborg.
MERK FØLGENDE! Ikke send som proxy-pakke, vi kan ikke hente leveranser, den må sendes til oss med levering til adressen.
Ved retur via oss skal proforma fylles ut og festes på pakken. Uten proforma er det en risiko for at returen ikke kommer eller blir forsinket.
2- Ta med navn og ordrenummer i pakken og husk at varen ikke skal brukes
og den må sendes i originalemballasje med alt tilhørende tilbehør.
3- Bruk gjennomsiktig tape.
Bruk av annen tape enn gjennomsiktig betyr verdireduksjon på grunn av skadet emballasje.
4- Send pakken tilbake,
returner varen til nærmeste postkontor og lagre leveringskvittering
5- Returavdelingen håndterer returer innen 14 dager
og bekreftelse sendes på e-post.
6- Når vi har behandlet returen din, vil midlene være på kontoen din
(eller den opprinnelige betalingsmåten) innen 2-5 virkedager.
Hvilke tiltak gjør Dealproffsen for å vurdere en klagesak?
Dealproffsen undersøker kundens produkt og undersøker om forholdet er omfattet av klageretten. Ved reklamasjonsrett vil Dealproffsen i første omgang utbedre feilen på produktet – eller dersom dette ikke er mulig – erstatte kunden med et erstatningsprodukt. Dersom det ikke finnes noe erstatningsprodukt (eller klagen gjelder en tjeneste), vil kunden i stedet motta en kontant kompensasjon. Slik kompensasjon betales tilbake til kunden på samme måte og til samme kunde som betalte Dealproffsen.
Hvilke regler gjelder for en klage?
Vi er selvfølgelig opptatt av at produktet ditt oppfyller dine forventninger. Du som kunde har alltid tre års klagerett på alle våre varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsretten dekker fabrikasjonsfeil på varene du har kjøpt hos oss. Klagen må fremsettes innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha lagt merke til feilen.
Ved godkjent klage hjelper vi deg på følgende måte:
- For det første, utbedre feilen.
- Alternativt kan du erstatte deg med et erstatningsprodukt.
- For det tredje, gi deg en rettferdig kompensasjon gjennom prisreduksjon.
Dealsproffen tar sikte på at dette skal skje innen 30 dager etter mottak av klagen, men det kan ta lengre tid avhengig av produktet det er klaget på.
Vi forbeholder oss retten til å avslå en reklamasjon dersom det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til forbrukerkjøpsloven. Ved klage følger Dealproffsen retningslinjer fra den generelle klagenemnda.